1. ホーム
  2. 英文記事のバックナンバー
  3. Email Writing
  4. 2018.10.12

SUBJECT : Feedback on Mobis company website revamp ideas業者からのWeb サイト改善案への感想

© Getty Images
Level

メール例

Dear Ben,

Thank you for sending the mock-up designs and for coming to our office the other day to explain them. Apologies for* taking so long to get back to you but there were some pressing issues* that had to be dealt with quickly.

We have discussed your designs internally. It’s obvious that you and your team have put a lot of time and effort into them. However, I’m afraid none of them are exactly what we are looking for.

Overall, they still look too Japanese. By that, * I mean that there is too much text crammed into each page, not to mention the fact that there is not enough negative space.

I realise that it is hard to get brand colors exactly right without being given access to our brand palette (see attached*), but some of the colors were not consistent with what we use.

Lastly, we would like to see more visuals used. As I am sure you know, having images is usually more attractive than text only.

Could you please revise the mock-ups based on the above points? I am happy to discuss further, so feel free to contact me.

Best regards,
Hiroyuki

 

Useful Phrases

Apologies for ~ 

「~はすみませんでした」というときに使えるカジュアルな表現。Apologies for the late notice. と書けば「連絡が遅くなってすみません」。

pressing issues

「急を要する問題」という意味で、urgent matter、urgent issue などと同じ。

By that

「つまり」「それが意味することは」と、直前に述べたことを説明する場合に使う表現。

see attached

「添付参照」の意。

筆者:
Roger Thackerary (freelance writer)

 

全訳

件名:業者からのWeb サイト改善案への感想

ベンへ

モックアップのデザインをお送りいただき、また先日はデザイン説明のためにわが社にご足労いただき、ありがとうございました。早急に対処しなければならない緊急の問題が幾つかあり、お返事が遅くなりました。申し訳ございません。

頂いたデザインについて社内で議論しました。あなた方のチームが多くの時間を割き、尽力してくださったのはよく分かりました。しかし、残念ながらわれわれがまさに求めていたというものがありません。

全体的に、どれもまだ見た目が日本的過ぎます。つまり、各ページに文章が詰め込まれ過ぎていますし、ホワイトスペースが足りません。

ブランドパレット(添付をご覧ください)にアクセスできない状態でブランドカラーを正確に捉えることは難しいとは思いますが、いくつかの色はわれわれが使用するものと合致していませんでした。

最後に、ビジュアルをもっと使っていただきたいです。ご存じの通り、画像がある方が文章だけに比べて、より魅力的になるものです。

上記の点を踏まえて、デザインを修正していただけますでしょうか? さらなる議論は歓迎ですので、遠慮なくご連絡ください。

広幸

バックナンバー一覧へ戻るカテゴリー一覧へ戻る

広告の掲載について 詳しくはこちら

定期購読申込み無料試読申込み

定期購読申込み無料試読申込み